Page 21 - Πρόγραμμα Παράστασης
P. 21

Η Όπερα Διαδραστικά στα Σχολεία                                       21


          Σημείωμα του            Προσπαθήσαμε να προσαρμοστούμε στα δεδομένα που
                                  αφορούν τους χώρους που θα παιχτεί η παράσταση για
          σκηνογράφου,            να μπορεί έτσι να είναι λειτουργική. Επομένως, λάβαμε
                                  υπόψη έναν μέσο όρο που αφορά τις διαστάσεις των
          ενδυματολόγου,          αιθουσών που θα μπορούσε εν δυνάμει να παρουσιαστεί
                                  το έργο και το ακολουθήσαμε σε όλο το στάδιο του
          σχεδιαστή               σχεδιασμού. Με αυτές τις προδιαγραφές, με το σκηνικό,
                                  το μουσικό σύνολο, με τα μουσικά όργανα και τις οθόνες
          βίντεο-                 καταφέραμε να αξιοποιήσουμε τον ωφέλιμο χώρο για
          animation               τις ανάγκες και τη φορητότητα του έργου. Επίσης
                                  κρατήσαμε δύο εκδοχές του σκηνικού όσον αφορά
                                  το ύψος, προσθέτοντας ή αφαιρώντας αντίστοιχα,
                                  και σε συνάρτηση με το ύψος των αιθουσών, κομμάτι
                                  του κεντρικού στοιχείου του καταρτιού στο οποίο
                                  αναρτώνται οι οθόνες.
                                  Στο έργο παρουσιάζονται δύο κόσμοι ξεχωριστοί,
                                  εντούτοις συνδεδεμένοι. Από τη μια πλευρά, υπάρχει
                                  ο αναλογικός, ένας κόσμος υλικός, απτός, με τους
                                  μονωδούς, τη σκηνογραφία, τα κοστούμια, και από
                                  την άλλη αυτός του ψηφιακού μέσου των κινουμένων
                                  σχεδίων και βίντεο που διεισδύει ο ένας στον άλλο με
                                  μια σχέση συνεχούς μετάφρασης. Όπως αντίστοιχα αυτή
                                  η σχέση μετάφρασης αναλογικού / ψηφιακού συμβαίνει
                                  κάθε φορά που μιλάμε στο κινητό τηλέφωνο, γράφουμε
                                  ένα e-mail, βλέπουμε τηλεόραση, περιηγούμαστε στο
                                  διαδίκτυο ή όταν ακούμε μουσική. Αυτή είναι και η
                                  κεντρική ιδέα της συμβολής μου στο έργο αυτό.

                                  Οι αναφορές μου ξεκίνησαν από τον κόσμο των
                                  ιαπωνικών κινουμένων σχεδίων (anime), που τα
                                  τελευταία είκοσι πέντε χρόνια είναι πλέον το πιο
                                  εκρηκτικό και ίσως το πιο ριζοσπαστικό είδος
                                  παραστατικών τεχνών της διεθνούς πολιτιστικής
                                  παραγωγής. Αντί να ορίζεται ως μια εκδοχή εθνικού
                                  κινηματογράφου, το anime είναι μια παγκόσμια κίνηση
                                  με πολιτικές, οικονομικές, κοινωνικές, τεχνολογικές και
                                  αισθητικές ροές, με διορατικές εκφάνσεις γύρω από την
                                  ταυτότητα του φύλου και την αντίληψη για το σώμα ως
                                  ένα διευρυμένο κοινωνικό, πολιτικό, οικολογικό πεδίο.
   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26