Page 33 - Εκπαιδευτικό εγχειρίδιο
P. 33

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΑΝΑ ΟΜΑΔΕΣ  ΟΜΑΔΑ 1 / Ο Χορός στο αρχαίο δράμα / Δράση 2   32  ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΑΝΑ ΟΜΑΔΕΣ  ΟΜΑΔΑ 1 / Ο Χορός στο αρχαίο δράμα / Δράση 3  33



   Δράση 2   Χωρίζουμε την ομάδα σε μικρότερες ομάδες των 6-8 ατόμων. Η     Δράση 3  Για τη συγκεκριμένη δράση πρέπει να τοποθετηθούμε σε κύκλο.
                                                  Επιλέγουμε δύο στροφές (ανάλογα με τον αριθμό της ομάδας,
 κάθε ομάδα πρέπει να τοποθετηθεί σε σειρά (ο ένας πίσω από
 τον άλλον). Ανάμεσα στα μέλη της ομάδας τοποθετούμε από ένα   μπορούμε να επιλέξουμε παραπάνω ή λιγότερες στροφές) από
 μπαλόνι, μεταξύ της μέσης του ενός και της κοιλιάς του άλλου.  τους Αγώνες Πνεύματος. Το κάθε μέλος της ομάδας πρέπει να
                                                  διαβάσει μόνο του τις συγκεκριμένες στροφές. Στη συνέχεια
 Η κάθε σειρά πρέπει να κινηθεί στον χώρο με έναν κοινό ρυθμό   όλη η ομάδα μαζί διαβάζει τις στροφές που έχουμε επιλέξει και
 και κίνηση, με στόχο να μην πέσουν τα μπαλόνια που είναι   επαναλαμβάνουν το ίδιο για άλλες τέσσερις φορές.
 τοποθετημένα ανάμεσά τους.
                                                  Όταν ολοκληρωθεί η ανάγνωση, χωρίζουμε και μοιράζουμε έναν
 Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης δραστηριότητας μπορούμε   στίχο στο κάθε μέλος της ομάδας. Φροντίζουμε οι στίχοι να είναι
 να χρησιμοποιήσουμε κάποιο ηχητικό αρχείο, έτσι ώστε οι   λιγότεροι ή περισσότεροι από τα μέλη της ομάδας, έτσι ώστε
 ομάδες να ακολουθούν έναν κοινό ρυθμό.           αφού ολοκληρωθεί ο πρώτος κύκλος στίχων, στον δεύτερο κύκλο
                                                  τα μέλη να έχουν έναν διαφορετικό στίχο. Ο καθηγητής είναι
                                                  υπεύθυνος είτε με κάποιο κρουστό είτε με μετρονόμο να δίνει
                                                  τον παλμό (beat). Ξεκινώντας από έναν αργό ρυθμό, αρχίζουμε
                                                  την ομαδική απαγγελία. Η ομάδα πρέπει να λειτουργεί σαν ένα
                                                  πρόσωπο που απαγγέλλει, αντικατοπτρίζοντας και τη λειτουργία
                                                  του Χορού στο αρχαίο δράμα. Πρέπει να φροντίζουν έτσι
                                                  ώστε η κάθε μονάδα να λαμβάνει τη λεκτική σκυτάλη από τον
                                                  προηγούμενο και να τη δίνει στον επόμενο μέσα στον παλμό που
                                                  καθορίζεται από τον καθηγητή.

                                                  Αφού βρεθεί ο παλμός μέσα στην ομάδα και ολοκληρωθούν
                                                  μερικοί κύκλοι απαγγελίας, στη συνέχεια ο καθηγητής μπορεί να
                                                  αυξήσει την ταχύτητα του παλμού. Τα μέλη της ομάδας πρέπει
                                                  να παρακολουθούν τη ροή του κειμένου έτσι ώστε να μπορούν
                                                  να ακολουθήσουν τη σωστή ροή των στίχων. Η δραστηριότητα
                                                  μπορεί να ξεκινήσει μονάχα με την 1η στροφή.

                                                  Αφού νιώσουμε ασφάλεια και σιγουριά, μπορούμε να
                                                  προχωρήσουμε στη 2η. Αφού μάθουμε και τη 2η, μπορούμε να
                                                  ενώσουμε την 1η και τη 2η. Ακολουθώντας αυτή τη μεθοδολογία
                                                  μπορούμε να προχωρήσουμε και στις επόμενες στροφές.
   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38