Page 24 - Εκπαιδευτικό εγχειρίδιο
P. 24
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Εκφορά συμφώνων / Ασκήσεις 24 ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ομαδικό τραγούδι 25
Τραγούδι Και αφού ολοκληρώσουμε το ζέσταμα, ας ξεκινήσουμε να
μαθαίνουμε το χορωδιακό τραγούδι.
Διαβάζουμε όλοι μαζί τους παρακάτω στίχους, με καθαρή και
έντονη άρθρωση.
Των Κυθήρων
Η γαλέρα
Είν’ εδώ
Είν’ εδώ
Εκφορά συμφώνων
Πριν να δέσει
● Ακολουθώντας τις ίδιες οδηγίες για την αναπνοή όπως στις πα- Πάρτε θέση
ραπάνω ασκήσεις, δοκιμάστε την άσκηση για εκφορά των παρακάτω Στο λιμάνι
συμφώνων:
Για χρησμό
σ-σ-σ-σ
χ-χ-χ-χ
τ-τ-τ-τ
https://on.soundcloud.com/F4QZJ
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το ηχητικό αρχείο είτε για
Επαναλάβετε την άσκηση 5 φορές.
ατομική μελέτη και εκμάθηση είτε ως μουσικό πρότυπο μέσα
στην τάξη.
● Μετά το ζέσταμα του σώματος και την εξάσκηση για τον έλεγχο
της αναπνοής, τελευταίο στάδιο του ζεστάματος είναι η διαδικασία ● Χρησιμοποιώντας την παρτιτούρα που βρίσκουμε στο
των φωνητικών ασκήσεων, η διαδικασία ζεστάματος των φωνητικών παράρτημα (σελ. 58-59), ξεκινάμε τη ρυθμική απαγγελία των
χορδών, των δοντιών, του στόματος, των αυτιών και του διαφράγμα- στίχων. Με έναν σταθερό παλμό και κοινό τόνο δουλεύουμε
τος. Ακολουθώντας τα πεντάγραμμα ή τα ηχητικά αρχεία, πραγματο- στη ρυθμική εκμάθηση του τραγουδιού, χρησιμοποιώντας
ποιήστε τις παρακάτω ασκήσεις: τον λόγο αντί για νότες. Ξεκινάμε με το κομμάτι σπασμένο
σε φράσεις, δουλεύουμε με την παρακάτω σειρά μέτρων:
Άσκηση 1 7 - 13 / 13 - 19 / 19 - 23 / 23 - 29 / 30 - 33 / 33 - 39.
● Αφού δουλέψουμε ξεχωριστά τις φράσεις,
δένουμε τα μέτρα: 7 - 29 & 30 - 39.
● Στο τέλος, δένουμε τα μέτρα 7 - 39.
Άσκηση 2
Στη συνέχεια, ακούμε όλοι μαζί προσεκτικά μία δύο φορές ολόκληρο
το μέρος που θα τραγουδήσουμε.
https://on.soundcloud.com/WqzYE
Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το ηχητικό αρχείο είτε για
ατομική μελέτη και εκμάθηση είτε ως μουσικό πρότυπο μέσα
Άσκηση 3 στην τάξη.
● Ακολουθώντας την ίδια διαδικασία με τους οδηγούς (ηχητικά
αρχεία των συνδέσμων), προσθέτουμε και το τονικό στοιχείο.
Αφού έχουμε μάθει το ρυθμικό μέρος του τραγουδιού,
ακολουθούμε την ίδια διαδικασία εκμάθησης των μελωδικών
γραμμών: 7 - 13 / 13 - 19 / 19 - 23 / 23 - 29 / 30 - 33 / 33 - 39
Άσκηση 4
● 7 - 29 & 30 - 39
● 7 - 39
- - - - - - - - - . . .