Page 14 - Εκπαιδευτικό εγχειρίδιο
P. 14

Δομή διά ζώσης εργαστηρίων                                                                   14                                  Δομή διά ζώσης εργαστηρίων / Σημειώσεις                                                      15



        ΕΙΣΑΓΩΓΙΚO                       Εργαστήριο με το σύνολο των μαθητών που θα συμμετέχουν στα                                      Χρήσιμες                         Είναι απαραίτητο να έχει πραγματοποιηθεί από τους διδά-
                                         εργαστήρια.
                                                                                                                                         πληροφορίες                     σκοντες σε προηγούμενο χρόνο η κατανομή των μαθητών στις
        ΕΡΓΑΣΤHΡΙΟ                       Στην εισαγωγική δράση θα μάθουμε τι είναι όπερα από επαγγελματίες                                                               τρεις διαφορετικές ομάδες. Σημειώνεται ότι κατά τη διάρκεια
                                                                                                                                                                         των εργαστηρίων δεν θα υπάρχει ο χρόνος για τον χωρισμό και
        −                                του χώρου και θα τραγουδήσουμε όλοι μαζί ένα χορωδιακό μέρος της                                                                τη δημιουργία των τριών ομάδων. Η κατανομή των μαθητών στις
                                         παράστασης.                                                                                                                     ομάδες θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο των δρά-
        Διάρκεια εισαγωγικού
                                                                                                                                                                         σεων του παρόντος εντύπου. Για αναλυτικότερες πληροφορίες
        εργαστηρίου:
                                                                                                                                                                         αναφορικά με την κάθε ομάδα, μπορείτε να διαβάσετε τα σχετι-
        1 διδακτική ώρα
                                                                                                                                                                         κά κεφάλαια.
        Μέγιστος αριθμός
                                                                                                                                                                          Σημειώνεται ότι οι δραστηριότητες που ακολουθούν μπο-
        συμμετεχόντων:
                                                                                                                                                                         ρούν να φανούν χρήσιμες στους διδάσκοντες ακόμα και αν οι
        75 μαθητές
                                                                                                                                                                         μαθητές τους δεν πρόκειται να παρακολουθήσουν τα εργαστή-
                                                                                                                                                                         ρια. Ως εκ τούτου, θα προτείναμε στο σύνολο των καθηγητών
                                                                                                                                                                         των σχετικών ειδικοτήτων, σε περίπτωση που ο χρόνος του
                                                                                                                                                                         ωρολόγιου προγράμματός τους το επιτρέπει, να υλοποιήσουν
                                                                                                                                                                         στις τάξεις τους τις παρακάτω δράσεις. Η επιλογή των τριών
                                                                                                                                                                         διαφορετικών μαθητικών ομάδων που τελικά θα παρακολουθή-
                                                                                                                                                                         σουν τα εργαστήρια μπορεί να γίνει μετά την ολοκλήρωση των
                                                                                                                                                                         δραστηριοτήτων και ανάλογα με το ενδιαφέρον που επέδειξαν
                                                                                                                                                                         για τα διαφορετικά πεδία.


        ΕΡΓΑΣΤHΡΙΑ                       Αφού υλοποιηθεί το εισαγωγικό εργαστήριο, οι μαθητές χωρίζονται                                                                  Οι διδάσκοντες οι οποίοι θα αναλάβουν την προετοιμασία
                                                                                                                                                                         των μαθητών θα πρέπει να είναι παρόντες και κατά τη διάρκεια
                                         στις 3 παρακάτω ομάδες:
                                                                                                                                                                         των διά ζώσης εργαστηρίων που θα προηγηθούν της παράστα-
        ΑΝA ΟΜAΔΕΣ                                                                                                                                                       σης.
        −                                ●      ΟΜAΔΑ 1: Ρυθμική απαγγελία
                                                Θα επικεντρωθεί στο κείμενο της παράστασης,

        Διάρκεια κάθε ομαδικού                  δηλαδή το λιμπρέτο της όπερας.                                                           Απαραίτητες                     ●       Αίθουσα εκδηλώσεων ή πολλαπλών χρήσεων:
        εργαστηρίου:                                                                                                                     αίθουσες                                Εισαγωγικό εργαστήριο
        3 διδακτικές ώρες                –      Ρυθμική απαγγελία κειμένου                                                               για τα
                                         –      Κίνηση / χορός                                                                                                           ●       Αίθουσα Μουσικής:
        Μέγιστος αριθμός                 –      Υποκριτική                                                                               εργαστήρια                              Ομάδα 1: Ρυθμική απαγγελία
        συμμετεχόντων ανά ομάδα:
        25 μαθητές                       ●      ΟΜAΔΑ 2: Ηχοτοπίο και Γραφικές                                                                                           ●       Μια ήσυχη αίθουσα διδασκαλίας:
                                                                                                                                                                                 Ομάδα 2: Ηχοτοπίο και Γραφικές παρτιτούρες
                                                παρτιτούρες
                                                Θα ασχοληθεί με τους ήχους και τη σημασία                                                                                ●       Αίθουσα Πληροφορικής:
                                                που μπορούν να έχουν στην παράσταση.                                                                                             Ομάδα 3: Εικαστικό περιβάλλον και Κοστούμια

                                         –      Μουσική και ηχοτοπία
                                         –      Γραφικές παρτιτούρες                                                                     H Eκπαιδευτική                  Τρεις εκπαιδευτικοί με εξειδικευμένη κατάρτιση στον εκάστοτε
                                         –      Αυτοσχεδιασμός                                                                           Oμάδα της ΕΛΣ                   καλλιτεχνικό τομέα και στην υλοποίηση εργαστηρίων θα ταξιδεύουν
                                                                                                                                                                         με την παραγωγή Η Ωραία Ελένη του Όφενμπαχ του Κορνήλιου
                                         ●      ΟΜAΔΑ 3: Εικαστικό περιβάλλον                                                                                            Σελαμσή σε σχολεία όλης της Ελλάδας.
                                                και Κοστούμια                                                                                                            Στα εργαστήρια θα συνδράμουν μονωδοί και μουσικοί από την
                                                Θα καταπιαστεί με τη δημιουργία του εικαστικού                                                                           καλλιτεχνική ομάδα.
                                                περιβάλλοντος της παράστασης.

                                         –      Σύνδεση κειμένου και εικόνας
                                         –      Σκηνογραφία, σκηνικά, ενδυματολογία
                                         –      Ενδυματολογικά ή/και σκηνογραφικά σχέδια

                                         Στα εργαστήρια η κάθε ομάδα θα ασχοληθεί με τον τομέα που έχει
                                         επιλέξει και, υπό την καθοδήγηση της εκπαιδευτικής ομάδας της
                                         Εθνικής Λυρικής Σκηνής, θα δημιουργήσει υλικό που θα παρουσιαστεί
                                         ζωντανά στην παράσταση της επόμενης ημέρας.
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19