Page 13 - Εκπαιδευτικό εγχειρίδιο
P. 13
Η Ωραία Ελένη του Όφενμπαχ του Κορνήλιου Σελαμσή 12 Η Ωραία Ελένη του Όφενμπαχ του Κορνήλιου Σελαμσή 13
Η ΩΡΑΙΑ Η Ελένη, η Ωραία Ελένη, αυτό το πρόσωπο που έχουμε συναντήσει ΣΥΝΟΨΗ Η ιστορία ξεκινάει στην αγορά της Σπάρτης, όπου όλοι οι ήρωες
είναι συγκεντρωμένοι και συνομιλούν. Εμφανίζεται ο Πάρης ντυμένος
πολλές φορές στα σχολικά βιβλία, με μια ιστορία που αλλάζει και
ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ διαμορφώνεται διαφορετικά μέσα στα χρόνια, θα είναι το κεντρικό βοσκός και συναντάει τον μάντη Κάλχα. Του δίνει έναν φάκελο από
τη θεά Αφροδίτη και τότε ο Κάλχας συνειδητοποιεί ποιος πραγματικά
πρόσωπο της όπεράς μας. Θα τη συναντήσουμε αυτή τη φορά σε
ΟΦΕΝΜΠΑΧ μια νέα, φρέσκια και σύγχρονη εκδοχή μέσα από την όπερα Η Ωραία είναι ο βοσκός. Ο Πάρης αφηγείται την ιστορία για το μήλο της
Ελένη του Όφενμπαχ του Κορνήλιου Σελαμσή, που σύντομα θα Έριδος, εξηγώντας τον λόγο που βρίσκεται στη Σπάρτη. Η Ελένη
ΤΟΥ ταξιδέψει στα σχολεία. κρυφοκοιτάει τον Πάρη και σύντομα γίνεται η γνωριμία τους.
ΚΟΡΝΗΛΙΟΥ Η Ωραία Ελένη του Όφενμπαχ, σε μουσική του Κορνήλιου Σελαμσή Η δράση μεταφέρεται στους Αγώνες Πνεύματος της Σπάρτης,
και λιμπρέτο της Αλεξάνδρας Κ*, όπως αναφέρει και ο τίτλος του όπου λαμβάνουν μέρος ο Αχιλλέας, ο Αίας και η Βακχίς. Οι αγώνες
ΣΕΛΑΜΣΗ έργου, είναι μια νέα όπερα βασισμένη στην κωμική όπερα Η Ωραία ξεκινούν και οι διαγωνιζόμενοι δεν βρίσκουν τη σωστή απάντηση στην
Ελένη του Ζακ Όφενμπαχ. Σε τι διαφέρει όμως η συγκεκριμένη πρώτη δοκιμασία. Η Ελένη, θέλοντας να βοηθήσει τον Πάρη, του
Ελένη από τις υπόλοιπες; Η ιστορία της έχει διαφορετική εξέλιξη, στέλνει την απάντηση της πρώτης δοκιμασίας μέσω ενός κοριτσιού, ο
διαφορετικό τόπο και χρόνο, ή μήπως έχουμε μια περίπτωση Πάρης δίνει τη σωστή απάντηση και το πλήθος επευφημεί τον νικητή.
Ελένης διαφορετικού χαρακτήρα, με μεγαλύτερη επιρροή της ίδιας Οι δοκιμασίες συνεχίζονται και ο Πάρης αναδεικνύεται ο μεγάλος
στην ιστορία της; Πάμε να διαβάσουμε προσεκτικά μια σύνοψη νικητής των αγώνων. Μετά τη λήξη των αγώνων, ο Κάλχας μεταφέρει
της ιστορίας της δικής μας Ελένης, για μια πρώτη γνωριμία με την στον Μενέλαο την εντολή του Δία να μεταβεί αμέσως στην Κρήτη.
ηρωίδα μας πριν από την επίσκεψή της στο σχολείο σας.
Ένα μήνα μετά και ενώ ο Μενέλαος βρίσκεται στην Κρήτη, η Ελένη
παραμένει στο δωμάτιό της περνώντας τον χρόνο της πλέκοντας.
Ο Πάρης στέκεται τα βράδια έξω από την πόρτα της. Ένα βράδυ
αποφασίζει να χτυπήσει την πόρτα της, η Ελένη αρνείται να του
ανοίξει και μένουν να συνομιλούν πίσω από την κλειστή πόρτα.
Ο Πάρης θυμωμένος ετοιμάζεται να φύγει, τότε η Ελένη παίρνει
την απόφαση και ανοίγει την πόρτα. Ανάμεσα στο όνειρο και στην
πραγματικότητα, συνομιλεί και έρχεται πιο κοντά με τον Πάρη, όλα
αυτά όμως σταματούν με την αιφνίδια άφιξη του Μενέλαου στη
Σπάρτη. Ο τελευταίος κατηγορεί την Ελένη για απιστία, η κατάσταση
μεταξύ των ηρώων περιπλέκεται και η Ελένη ζητάει από τον Πάρη να
φύγει από τη Σπάρτη.
Μια εβδομάδα αργότερα όλοι οι ήρωες βρίσκονται στο Ναύπλιο, το
θερινό θέρετρο της Σπάρτης. Εκεί οι ήρωες κάνουν μπάνιο, χορεύουν
και πίνουν. Καθώς όλοι συμμετέχουν σε ένα ατέλειωτο πάρτι, η θεά
Αφροδίτη, εξοργισμένη με τους Σπαρτιάτες που στάθηκαν εμπόδιο
στον έρωτα του Πάρη και της Ελένης, τους εκδικείται κάνοντας τις
γυναίκες της Σπάρτης να περιφέρονται απαλλαγμένες από λογική,
γιορτάζοντας ελεύθερες τον έρωτα και ξεχνώντας κάθε κοινωνική
σύμβαση. Η Ελένη και ο Μενέλαος συνεχίζουν να τσακώνονται για
την απιστία της, ενώ ο Αγαμέμνων και ο Κάλχας προσπαθούν να
πείσουν τον Μενέλαο να την αφήσει να φύγει. Ένα πλοίο καταφθάνει
στο Ναύπλιο.
Το πλοίο μπαίνει στο λιμάνι και εμφανίζεται ο Πάρης ντυμένος
Μέγας Μάντης της Αφροδίτης. Όλοι τον υποδέχονται με χαρά και
σεβασμό. Ο Πάρης, ως Μάντης, ζητάει να μεταφέρει την Ελένη στα
Κύθηρα, παρουσιάζοντάς το ως αίτημα της θεάς Αφροδίτης. Ενώ η
Ελένη αναγνωρίζει τον Πάρη, ο Μενέλαος και οι υπόλοιποι ήρωες
αποδέχονται το αίτημα της θεάς και παραδίδουν την Ελένη στον
Μέγα Μάντη. Η ιστορία ολοκληρώνεται με την Ελένη να φεύγει μαζί
με τον Πάρη, προειδοποιώντας τον Μενέλαο και τον Αγαμέμνονα
πως η φυγή της στην Τροία δεν μπορεί να αποτελέσει αιτία για να
ξεκινήσει ο πόλεμος, καθώς δεν την άρπαξε ο Πάρης με τη βία, αλλά
ήταν δική της επιθυμία να τον ακολουθήσει.